BMW C400X en C400GT verticaal

EU-5+ homologatie en significant uitgebreide standaarduitrusting

BMW Motorrad presenteert de nieuwe BMW C 400 X en BMW C 400 GT

Met de BMW C 400 X en BMW C 400 GT biedt BMW Motorrad twee premium voertuigen voor het middelgrote motorscootersegment. Op het gebied van stedelijke mobiliteit onderscheidt de BMW C 400 X zich door de nadruk op dynamische eigenschappen, terwijl de BMW C 400 GT, een Gran Turismo-versie die geschikt is voor toertochten, indruk maakt met een groter comfortbereik. BMW Motorrad heeft de twee middelgrote motorscooters nu aangescherpt en ze naast technische verbeteringen ook voorzien van nieuwe functies, kleuren en accessoires. In Nederland kent de BMW C 400 X een consumentenadviesprijs vanaf € 8.930,- en de BMW C 400 GT een consumentenadviesprijs vanaf € 10.100,-.

De marktintroductie zal volgen in het eerste kwartaal van 2025.

DI24_000231653[1]

Krachtige eencilinderaandrijving met EU-5+ homologatie

De aandrijflijn blijft de beproefde eencilindermotor met een vermogen van 25 kW (34 pk) bij 7.500 tpm en een maximumkoppel van 35 Nm bij 5.750 tpm. Het vermogen wordt overgedragen via een Continue Variabele Transmissie (CVT) en een powerset-zwenkarm met hoge torsiestijfheid. Dankzij de nieuwste EU-5+ homologatie blijven de nieuwe BMW C 400 X en BMW C 400 GT ideale partners voor dynamisch, zorgeloos scooterplezier. Zowel de BMW C 400 X als de BMW C 400 GT zijn nu standaard uitgerust met BMW Motorrad ABS Pro. Dankzij ABS-ondersteund remmen in een hellende hoek biedt hij meer veiligheid, zelfs bij het remmen in een bocht. ABS Pro voorkomt dat de wielen blokkeren, zelfs wanneer de remhendel snel wordt ingedrukt, en vermindert abrupte veranderingen in de stuurkracht, waardoor het voertuig zelfs tijdens het schokremmen ongewenst omhoog komt. Bovendien biedt de Dynamic Brake Control-functie (DBC) gekoppeld aan de ABS Pro een zeer gevoelige respons en een hoge rem- en rijstabiliteit met de best mogelijke vertraging, zelfs in bochten. Zodra de sensorbox tijdens het remmen een bepaalde vertragingswaarde afgeeft, wordt een gelijktijdig verzoek van de bestuurder als onwaarschijnlijk beschouwd en wordt voorkomen dat de gasklep opengaat. Hierdoor blijft het voertuig stabiel en wordt de remafstand verkort. Als een bepaalde vertragingskracht wordt bereikt, gaan de alarmlichten automatisch aan. Dynamic Traction Control (DTC) en Engine Drag Torque Control (MSR) zijn ook al standaard aan boord. DTC biedt nog meer veiligheid bij het accelereren - zelfs in hellende hoeken en vooral op gladde wegomstandigheden. Met MSR kunnen instabiele rijomstandigheden die kunnen optreden tijdens uitrollen of plotselinge gasreductie, waardoor overmatige remslip op het achterwiel (slippen of stampen) kan worden voorkomen. In deze gevallen opent MSR de gasklep zover om het sleepkoppel te egaliseren en het voertuig te stabiliseren.

DI24_000231641[1]

Connectiviteite - Verscheidenheid aan informatie en functionaliteit

De BMW C 400 X en BMW C 400 GT worden nu standaard geleverd met een groot 6,5-inch TFT-scherm. De verscheidenheid aan informatie, de weergavekwaliteit en niet in de laatste plaats de gebruiksvriendelijkheid zijn ongeëvenaard. In combinatie met de BMW Motorrad Connected-app is het display gekoppeld aan de multicontroller op het linkerstuur en kan het snel, veilig en gemakkelijk worden bediend. Als onderdeel van de Connectivity Pro-optie kan de BMW C 400 GT ook worden uitgerust met een groot scherm van 10,25”. Handig bellen, naar muziek luisteren en navigeren tijdens het rijden zijn ook mogelijk. Als bijvoorbeeld een smartphone en helm via Bluetooth met het BMW Motorrad-communicatiesysteem zijn verbonden, zijn mediaweergave en telefoonfuncties eenvoudig toegankelijk via het TFT-display. Deze functies kunnen worden gebruikt zonder een app te installeren. Als er een actieve Bluetooth-verbinding is met een standaardsmartphone, kan de rijder tijdens het rijden naar muziek luisteren en de smartphone opladen in het actief gekoelde opbergvak. Bovendien biedt de gratis BMW Motorrad Connected-app praktische pijlnavigatie rechtstreeks via het TFT-display. Deze basisnavigatie is bijzonder aantrekkelijk voor rijders die het dagelijkse verkeer of korte ritten comfortabel willen afhandelen zonder extra uitrusting. Navigatievoorbereiding met een houder voor de BMW Motorrad Connected Ride Navigator of de BMW Motorrad Connected Ride Cradle is nu ook verkrijgbaar als in de fabriek gemonteerde uitrusting (niet in combinatie met het 10,25” display).

DI24_000231655[1]

Nieuwe accessoires zoals topkoffer van 43,5 liter, bodyprotector en handbescherming

Uitgebreid aanbod voor woon-werkverkeer met meer opslagruimte.

De BMW C 400 X en BMW C 400 GT hebben nu meer opbergruimte onder de zitting waardoor nog meer bagage kan worden opgeborgen. Bij de BMW C 400 X is het opbergvolume 3 liter groter, bij de BMW C 400 GT, inclusief de voorvakken, is het opbergvolume maar liefst 12 liter. De BMW C 400 GT wordt nu standaard geleverd met een handmatig verstelbare voorruit en kan in de fabriek worden uitgerust met een bagagerek als onderdeel van de optionele uitrusting. Met 43,5 liter opslagruimte biedt de nieuwe topkoffer niet alleen 13,5 liter meer volume dan voorheen, maar ook 10 kg in plaats van het vorige laadvermogen van 5 kg. Het heeft ook elektrificatie in de vorm van binnenverlichting en een USB-oplaadpoort. Een rugkussen en zijpanelen in kleur zijn ook beschikbaar als opties voor de nieuwe topkoffer. Het is via een trillingvrij bagagerek aan het voertuig bevestigd. Nieuwe originele accessoires van BMW Motorrad, zoals handbeschermers, maken het aanbod compleet.

DI24_000231656[1]

BMW C 400 X met nieuw frontontwerp en nieuwe “Rugged” modelvariant

Naast de standaard Blackstorm metallic uitvoering met een zwart/grijze zitting, zwarte velgen en remklauwen aan de voorkant, is de BMW C 400 X, uitgerust met een nieuw en dynamischer vormgegeven voorkant, ook verkrijgbaar in de nieuwe modelvariant “Rugged”. In deze versie is de BMW C 400 X voorzien van de Kalamata metallic matte carrosseriekleur en ziet hij er tegelijkertijd elegant en dynamisch uit. Rode velgen en banden met offroad-design ontmoeten gouden remklauwen aan de voorkant. Een sterk getinte voorruit, een roodzwarte zitbank, roestvrijstalen treeplanken en handbeschermers die als optioneel accessoire verkrijgbaar zijn, maken de robuuste look compleet. De treeplanken en geanodiseerde stuurgewichten zijn verkrijgbaar als originele BMW Motorrad accessoires voor zowel de BMW C 400 X als de BMW C 400 GT.

DI24_000230749[1]

Geoptimaliseerde toegankelijkheid vanaf de grond en nieuwe modelvariant “Exclusive”

De bodemvrijheid van de BMW C 400 GT is geoptimaliseerd voor nog meer comfort en verbeterde ergonomie. Naast de standaard Blackstorm metallic versie met zwarte buddyseat, zwarte velgen en zwarte remklauwen aan de voorkant, is de BMW C 400 GT ook verkrijgbaar in de nieuwe “Exclusive” modelvariant. In deze variant ziet de BMW C 400 GT in de carrosseriekleur Diamond white metallic er onbetwist elegant en exclusief uit. Gouden velgen, tapes en een zwarte buddyseat met geborduurd embleem in de velgkleur complementeren de gouden remklauwen aan de voorkant en een licht getinte voorruit. Een vloerprojectie van het voertuiglogo of roestvrijstalen voetplankinzetstukken maken het bereik van deze optionele uitrustingsvariant compleet.

Nieuwe speciale uitrusting en originele BMW Motorrad-accessoires.
Individuele speciale uitrusting.
• Connectivity Pro Groot 10,25-inch TFT-scherm met connectiviteit, gesplitst scherm en kaart navigatie. (BMW C 400 GT)
• Antidiefstalalarmsysteem Automatische activering bij ontsteking uitgeschakeld of via de afstandsbediening.
• Bagagerek Afgestemd op de nieuwe topkoffer van 43,5 liter.

Originele BMW Motorrad accessoires
• Topkoffer 43,5 liter met binnenverlichting en USB-aansluiting.
• Inzetstukken voor voetplanken.
• Geanodiseerde stuurgewichten.
• Handbeschermers.

BMW C 400 X en C 400 GT