Moderne technologie met nostalgische blik
CL500
Met de 1962 Honda CL72 als inspiratiebron combineert Honda’s nieuwe CL500 moderne technologie met een nostalgische blik op het verleden. Aangedreven door de A2-compatibele tweecilinder van Honda’s CB500-lijn, maakt dit nieuwe model handig gebruik van een nieuw stalen diamantframe, ophanging met lange veerweg en een 19/17 inch voor-/achterwielcombinatie. Klaar voor alle uitdagingen die zijn pad kruisen, zowel in stedelijke omgeving als tijdens licht off road rijden. Zijn rijke uitstraling doet de hoofden draaien met details zoals een afgeronde benzinetank, kniepads, rubberen vorkhoezen en naar boven gerichte einddempers met geperforeerd hitteschild. Alle verlichting is LED en het dashboard toont een negatief LCD-display. Met vier eigentijdse kleurstellingen valt de CL500 nog beter op in de massa.
Een en al stijl
Het vertrekpunt van zijn iconische stijl is de 12 l benzinetank: egaal, afgerond en perfect vormgegeven. De authentieke rubberen kniepads verbeteren de uitstraling en het comfort. Het motorblok, frame en ophanging werden volledig zwartgekleurd voor een strakke, minimalistische uitstraling. Rubberen omhulsels beschermen de voorvorkpoten, net zoals vroeger. Een hoog en breed stuur zorgt voor optimale controle. Het weerspiegelt het evocatieve, hoog uitlopende uitlaatsysteem dat, in ware CL-traditie, uitgerust is met een kenmerkend roestvrijstalen hitteschild en dubbele einddemper.
Lees hier alles over de 2023 CL 500Hond CL500
Honda Forza 350
De uitstraling van Honda’s sportieve middenklasse GT-scooter geniet voor 2023 een elegante en verfijnde opfrissing. Een vernieuwd dashboard en twee nieuwe, eigentijdse kleurstellingen vervolledigen de nieuwigheden. De standaarduitrusting bestaat uit het enhanced Smart Power+ (eSP+) motorblok, tractiecontrole via HSTC, een elektronisch instelbaar windscherm, USB Type C-oplaadpoort, opslagruimte voor twee integraalhelmen, volledige LED-verlichting en bediening via Smart Key. De Forza 350 verbindt zich via het Honda Smartphone Voice Control System met de smartphone van de rijder voor toegang tot allerlei functies. Het systeem zal voor 2023 compatibel zijn met zowel IOS als Android.
Lees hier alles over de nieuwe Forza 350Focus op duurzaamheid
Honda EM1
De EM1 e, die in de zomer van 2023 op de markt komt, is de eerste Honda EV-tweewieler voor klanten in Europa en het eerste model dat wordt onthuld na de aankondiging van Honda om in 2025 wereldwijd 10 of meer elektrische motorfietsmodellen te introduceren. Een belangrijke eerste stap op weg naar het behalen van Honda's gestelde doel van koolstofneutraliteit voor al zijn motorfietsen in de jaren 2040.
De 'EM' staat voor Electric Moped en het model is volledig gericht op een jonge demografie die op zoek is naar gemakkelijk, leuk stadsvervoer. Hij is compact, heeft een vlakke vloer en een gladde styling die zijn verschil en unieke identiteit binnen het Honda-gamma benadrukt. Perfect voor korte ritjes in de stad en om het reizen naar het werk of de universiteit efficiënt, stil en emissievrij te maken, de EM1 e: synchroniseert netjes met moderne verwachtingen voor stedelijke mobiliteit.
De EM1 e wordt aangedreven door het Honda Mobile Power Pack e:, dat is gebouwd met een niet-aflatende focus op duurzaamheid, betrouwbaarheid en kwaliteit. Een enkele lading biedt een rijbereik van meer dan 40 km en het Mobile Power Pack (MPP) is ontworpen om verschillende temperaturen, vochtigheidsniveaus, schokken en trillingen te weerstaan. Zoals de naam al doet vermoeden, is de MPP een verwisselbare batterij die eenvoudig uit de EM1 e kan worden verwijderd om thuis op te laden.
EM1
Legende herboren
Nieuwe Honda XL 750 Transalp
Een legendarische, avontuurlijke touring legende is herboren. Met toonaangevend vermogen en koppel, en verpakt in een chassis dat uiterst wendbaar is op de weg en stabiele controle biedt ernaast. De nieuwe XL750 Transalp stelt je slechts één vraag: hoe ver wil je gaan?
Door de stad of door de hele wereld, Honda’s gloednieuwe XL750 Transalp zet de avontuurlijke lijn van zijn iconische voorganger verder. Klaar voor een compleet nieuwe generatie rijders om te gaan waar de wegen heenleiden. De parallel tweecilinder met acht kleppen levert 67,5 kW en 75 Nm. Throttle By Wire (TBW) zorgt voor vier vooringestelde rijmodi plus een gebruikersmodus met in vijf niveaus instelbaar Honda Selectable Torque Control met geïntegreerde wheeliecontrole en in drie niveaus instelbare motorrem en vermogensafgifte. Het stalen frame is gekoppeld aan een volledige Showa-ophanging: 43 mm SFF-CA™ USD voorvorkpoten en een achterschokdemper die werkt via de Pro-Link. Dubbele tweezuigerremklauwen bijten stevig in de remschijven vooraan. De 21” voor- en 18” achterwielen zijn voorzien van banden met binnenband. Premium uitrusting bestaat uit een vijf inch TFT-kleurendisplay, Honda Smartphone Voice Control, complete LED-verlichting, automatisch uitschakelende richtingaanwijzers en noodstopsignaaltechnologie (ESS).
Honda maakt ook een A2-versie beschikbaar.
Lees hier alles over de nieuwe XL 750 TRANSALPHONDA XL 750 VARADERO
Touring-versie
CMX 1100 Rebel
Met de CMX1100T Rebel lanceert Honda een nieuwe Touring-versie die het CMX1100 Rebel-gamma aanvoert. De nieuwe versie is voorzien van een aerodynamische halve kuip en harde zijkoffers. De standaardversie, even ontspannen en opwindend als voordien, krijgt een nieuwe kleur voor 23YM.
Zoals steeds levert de 1084 cc grote paralleltwin een serieus vermogen, ondersteund door een indrukwekkend geluid uit de uitlaat. Met het Honda Selectable Torque Control met geïntegreerde wheeliecontrole, cruisecontrole en drie rijmodi bestuurd door het Throttle By Wire-systeem is de grote Rebel bovendien voorzien van een aanzienlijk elektronicapakket. Kwaliteitsonderdelen zoals de 43 mm cartridge-style voorvork, ‘piggyback’ schokdemper achteraan en de radiaal gemonteerde vierzuigerremklauw vooraan. Alle verlichting is LED en het LCD-display is negatief. Optioneel voorzie je de CMX1100 Rebel van Dual Clutch Transmission (DCT).
Uitgebreide informatie over de CMX 1100 RebelEen A2-versie zal ook beschikbaar zijn.
CB750 Hornet
Honda's gloednieuwe Hornet onthult zijn angel. Zonder overbodige kilo’s wordt de toonaangevende vermogen-gewichtsverhouding verwezenlijkt door een motor van 67,5 kW en 75 Nm die een pakket van 190 kg aandrijft. De geheel nieuwe paralleltweecilinder met acht kleppen levert zowel veel kracht in hoge toeren als enorm veel bruikbaarheid in het middenbereik, gecombineerd met een nieuw ultralichtgewicht frame voor uiterst wendbare stuurprecisie en een onmiddellijke, stevige acceleratie.
Throttle By Wire (TBW) biedt 3 rijmodi en Honda Selectable Torque Control (HSTC) met 3 niveaus met geïntegreerde Wheelie Control, plus 3 niveaus van motorrem en vermogensafgifte. Het nieuwe frame heeft een volledige Showa-vering: 41 mm Separate Fork Function Big Piston (SFF-BPTM) USD-vorken en een Pro-Link achterschokbreker. Dubbele, radiaal gemonteerde remklauwen met vier zuigers bijten hard. De premiumspecificatie omvat een 5-inch tft-kleurendisplay met Honda Smartphone Voice Control (HSVC), volledige ledverlichting, automatisch annulerende richtingaanwijzers en Emergency Stop Signal (ESS)-technologie.
Bekijk hier alle informatie over CB750 Hornet