Veilig betalen
Meer info
MotoPort Service en garantie
Bij MotoPort staat service hoog in het vaandel en hier willen we je dan ook zo goed mogelijk bij ondersteunen!
Onder service verstaan we:
1. Veel voorkomende problemen (en hoe ze op te lossen)
2. Antwoord op vragen
3. Garantieprocedure
4. Garantie binnen de garantietermijn
5. Service buiten de garantietermijn
6. Retourneren/ ruilen
1. Veel voorkomende problemen (en hoe ze op te lossen)
Hier een lijstje met veel voorkomende garantiegevallen zoals een kapotte rits, een gat in een Gore-tex jas of broek met linkjes naar de producten waarmee deze garantiegevallen op te lossen zijn of naar informatiestukjes zoals bijvoorbeeld wanneer een Gore tex jas lekt dat je deze even een keer moet wassen etc.
2. Antwoord op vragen
Hulp bij vragen over een bepaald product en mocht je er niet helemaal zelf uit komen? Neem dan telefonisch (maandag t/m vrijdag tussen 09:00u en 16:30u) of via de mail contact met ons op. We helpen je graag verder!
3. Garantieprocedure
Op de via de webshop geleverde artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er in redelijkheid van mag verwachten. Voldoet een product niet, dan heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Bij een defect aan het geleverde product/de geleverde producten kun je deze rechtstreeks retour sturen naar MotoPort Europe BV op bovenstaand adres, gebruikmakend van het retourformulier. Ook kun je je wenden tot een van de vestigingen/servicepunten van MotoPort in Nederland. Zorg er dan voor dat je je (kopie-) factuur of bankafschrift waarop de betaling staat kunt overleggen.
Uiteraard kun je je bij de vestigingen van MotoPort te allen tijden melden voor een professioneel advies over het door jou gekochte product.
4. Garantie binnen de garantietermijn.
Dit houdt in dat een product dat binnen de garantietermijn valt gratis via jouw- of de dichtstbijzijnde MotoPort winkel naar het hoofdkantoor toe kan worden gestuurd zodat het product beoordeeld kan worden en het product gerepareerd of vervangen kan worden.
Op deze merken is bij MotoPort de volgende termijn van toepassing (bij normaal gebruik, vanaf datum aankoopbewijs, welke mee gestuurd dient te worden):
- DIFI: 2 jaar garantie
- DANE: 2 jaar garantie
- BAYARD: 2 jaar garantie
Genoemde garantietermijnen betreft de fabrieksgarantie of door MotoPort aangeboden verkopersgarantie. Deze doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Coulance op gebruiksonderdelen zoals ritsen, klittenband, knopen, koordjes etc. bedraagt 6 maanden.
Uitgesloten van boven genoemde garantie zijn:
5. Service buiten de garantietermijn.
Hiermee is het mogelijk om service te verkrijgen op onze merken (Difi, Dane en Bayard) zelfs wanneer het garantietermijn is komen te vervallen (zie hierboven). Voor deze service wordt een onkostenvergoeding gerekend die afhankelijk is van het product en de reparatie hiervan. Voor deze service raden we aan om ons even te bellen of te mailen om zo wat meer informatie te verkrijgen met betrekking tot de onkosten en de logistiek om jouw product naar ons toe te krijgen.
6. Retourneren/ ruilen
Bestellingen bij MotoPort Europe BV hebben een zichttermijn van 100 dagen, deze start de dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld. Wanneer je niet tevreden bent over het artikel, dan kun je het binnen de zichttermijn retourneren. Ook actieartikelen en artikelen uit de opruiming kun je binnen de zichttermijn retourneren, tenzij anders vermeld.
Bij retournering zal het voor het product betaalde bedrag en de verzendkosten terugbetaald worden, dit uitsluitend wanneer verzendkosten voor de bestelde artikelen betaald zijn (van toepassing voor orders onder de € 30,-). Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Het retourneren van producten dient op de volgende manier te gebeuren:
Retouren en ruilingen kunnen ingestuurd worden naar:
MotoPort Europe BV
De Amert 704
5462 GH Veghel
Het retourformulier kan hier gedownload worden.