FAQ

Algemeen

Waar kan ik MotoPort vinden?

MotoPort heeft 12 vestigingen in Nederland. Klik hier voor de MotoPort vestiging bij jou in de buurt.

Waar kan ik de openingstijden van de vestigingen vinden?

Op de websites van de vestigingen zijn de openingstijden te vinden. De vestigingen kun je vinden onder MotoPort vestigingen op MotoPort.nl

Kan ik ook mijn motorfiets verzekeren via de website?

Ja dit is mogelijk. In het menu motoren zit een button "Verzekeringen". Via die link ga je verder naar MotoPort verzekeringen en kun je online een verzekering afsluiten.

Kan ik een financiering aanvragen via MotoPort.nl?

De vestigingen van MotoPort kunnen je informeren over het financieren van motoren. Meer informatie daarover vind je op de MotoPort Flexplan pagina.

Organiseert MotoPort ook toertochten?

Diverse vestigingen organiseren toertochten en andere activiteiten. Deze zijn te vinden op de vestigingssites.

Waar kan ik me inschrijven voor een MotoDrive Magazine?

Inschrijven voor het MotoDrive Magazine kan uitsluitend via de vestingen van MotoPort.

Hoe kan ik een adreswijziging voor het MotoDrive magazine doorgeven of de verzending ervan stop zetten?

Adres wijzigingen en afmeldingen kun je hier doorgeven. Dit geldt ook voor mailadressenwijzigingen als je de newsletter van MotoPort ontvangt.

Waar kan ik me inschrijven voor de digitale nieuwsbrief van MotoPort?

Inschrijven voor de nieuwsbrief kan bij een vestiging van MotoPort of via deze link. Afmelden kan door de link in de digitale nieuwsbrief of via deze link.

Hoe kan ik een account aanmaken op MotoPort.nl?

Als je mailadres bij MotoPort bekend is of als je nieuw bent, dan kun je bij "inloggen" rechtsboven in een account aanmaken. Je krijgt dan per e-mail een gebruikersnaam en wachtwoord toegestuurd, waarmee je in kunt loggen. Als je inlogt bent, dan kun je je NAW gegevens aanvullen. Als je gegevens al bij MotoPort bekend zijn in combinatie met je mailadres, dan worden deze gegevens getoond als je inlogt.

Hoe kan ik mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam wijzigen?

Log in via het tabblad inloggen rechts bovenin de website en kies “persoonlijke gegevens beheren”. Hier kunnen wachtwoord en gebruikersnaam gewijzigd worden en kun je je gegevens aanvullen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe kan ik mijn wachtwoord opvragen?

Via het menu "inloggen" vul je bij “Wachtwoord vergeten” je e-mailadres in. Je gebruikersnaam en wachtwoord worden dan per mail toegezonden, waarna je opnieuw kunt inloggen. Mocht je er niet uitkomen, kun je altijd even telefonisch contact opnemen met tel 0413 - 385 850

Webshop MotoPort.nl

De webshop wordt voor de Coöperatie MotoPort Nederland b.a., de organisatie van het samenwerkingsverband van Nederlandse vestigingen, uitgevoerd door MotoPort Europe BV, gevestigd op De Amert 704, 5462 GH te Veghel.
Hoe kan ik een product kopen via de website?

Om een product via MotoPort.nl te kunnen kopen, kun je kiezen voor snel bestellen zonder je te registeren of via een account op MotoPort.nl. Je kunt er voor kiezen om eerst in te loggen en vervolgens te bestellen, of je tijdens het afrekenen te registreren. De op de website vermelde prijzen zijn prijzen inclusief BTW.
Met welke betaalmiddelen kan ik afrekenen in de webshop ?

Betalen in de webshop kan middels Ideal, Mastercard, Visacard, Maestro, PayPal, Klarna (achterafbetaling), Bancontact en met de MotoPort cadeaukaart. Betalen met Klarna is uitsluitend mogelijk voor adressen in Nederland.

Kan ik ook een motorfiets via de website kopen?

Nee, het is niet mogelijk om een motorfiets via de website te kopen. Hiervoor dien je rechtstreeks contact op te nemen met de vestiging die een motor aanbiedt.

Wat zijn de volgende stappen, nadat ik een product in het winkelwagentje heb gezet?

Nadat je een product hebt besteld, komt bovenin bij “winkelwagentje”, de bestelling staan die je gedaan hebt, met daarbij het totaalbedrag.

Door op het winkelwagentje te klikken, kom je in het afrekenmenu. Als de te bestellen artikelen kloppen, dan dien je aan te geven hoe je de bestelling wilt ontvangen. Je kunt er voor kiezen om de bestelling af te halen bij een van de vestigingen van MotoPort in Nederland. Selecteer dan “Afhalen bij servicepunt”. De bestelling wordt dan naar de geselecteerde vestiging toegestuurd. Je ontvangt een bericht als je bestelling wordt verstuurd,  waarna je het de volgende dag kunt afhalen. Je betaalt dan geen verzendkosten.

Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling thuis te laten bezorgen door DHL. Kies dan “Bezorgen door DHL”. Webshoporders vanaf € 30,- worden GRATIS door DHL thuisbezorgd, voor orders < € 30,- geldt een bijdrage in de verzendkosten van € 6,95 incl. BTW. De bijdrage in de verzendkosten voor adressen in België bedragen € 7,95.

Selecteer vervolgens de gewenste betaalmethode. Betalen in de webshop kan middels Bancontact, Ideal, Mastercard, Visacard, Maestro, PayPal en Klarna (achterafbetaling). Betalen met Klarna is uitsluitend mogelijk voor adressen in Nederland.

Als alle gegevens ingevuld zijn, klik je op “afrekenen”. Je wordt dan doorgestuurd naar de website van Ingenico payment services, waar je de betaling kunt doen. Volg de aanwijzingen op het scherm. Kies je voor achterafbetaling dan krijg je je factuur via Klarna toegestuurd en dien je die zelf te voldoen. Zowel bestellingen die door PostNL bezorgd worden als bestellingen die bij een servicepunt worden opgehaald dienen afgerekend te worden.

Ook wanneer je er voor kiest om voor DHL bezorging dien je een servicepunt te selecteren. Dit servicepunt is een vestiging van MotoPort waar je voor garantie en service terecht kunt. Ook kun je daar, indien gewenst, terecht om artikelen om te ruilen, mocht je niet de juiste maat besteld hebben. Zie voor meer informatie "retourneren".

Wat kan ik allemaal bestellen?

Alle producten, met uitzondering van de offline sales product, welke worden aangegeven met “Alleen verkrijgbaar in de winkel”

Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

Log in op de website, klik op Mijn Account en dan Bestelstatus opvragen of bellen met de MotoPort Webshop via telefoonnummer 0413 - 385 850.

Wat is de levertermijn van een bestelling?

De (verwachte) levertermijn van een product staat vermeld bij de producten in de webshop. Indien artikelen een afwijkende levertermijn hebben, dan word je na plaatsing van de order over de verwachte levertermijn geïnformeerd. Bestellingen met een levertermijn van 1 werkdag zullen indien deze voor 16.00 uur geplaatst zijn nog die dag behandeld en verzonden worden. Bestellingen geplaatst na 16.00 uur zullen de volgende werkdag behandeld en verzonden worden.

Voor vragen over levertijden kun je contact opnemen met MotoPort Europe BV : Tel. 0413 385 850 (op werkdagen van 09.00-16.30 uur). Buiten kantooruren kan dat via e-mail, we proberen dan zo snel mogelijk te antwoorden.

Krijg ik korting als ik via de website bestel, i.p.v. in de winkel iets koop?

De prijsstelling van de webshop van MotoPort is hetzelfde als die in de winkels, met uitzondering van indivduele acties gevoerd door alleen webshop of vestiging.

Door wie wordt het pakket / worden de pakketten bezorgd?

Je kunt er voor kiezen om je bestelling bij MotoPort af te halen, of thuis te laten bezorgen door DHL.

De bezorging van de pakketten geschiedt in Nederland door DHL. Bij bezorging kan je gevraagd worden om te tekenen voor ontvangst. Indien je niet thuis bent ten tijde van de bezorging, dan zal het pakket bij een DHL servicepunt worden afgegeven en krijg je daarvan een bericht in je brievenbus. Met dit bericht kun je vervolgens je pakket op een DHL servicepunt ophalen. Daar zal om een ID gevraagd worden. Je ontvangt vanuit DHL een track and tracecode zodat je pakket door hen meegenomen is zodat je je zending kunt volgen.

In België worden de pakketten bezorgd door DPD

Is het mogelijk om onder rembours een bestelling te plaatsen?

Onder rembours bestellen is niet mogelijk. Betaal je je bestelling liever nadat je je levering ontvangen hebt, kies dan voor achteraf betalen. Je krijgt dan van Klarna een factuur die je binnen 14 dagen aan Klarna moet betalen.

Kan ik mijn pakketten ook 's-avonds bezorgd krijgen ?

Nee, dat is (momenteel) niet mogelijk.

Kan ik mijn oude elektrische of elektronische artikelen ook inleveren bij MotoPort ?

In het kader van de WEEE-regeling bieden wij bij aankoop van elektrische en elektronische apparaten in onze webshop de mogelijkheid om je oude elektrische en elektronische apparaten in te leveren. In de MotoPort webshop gaat dit bijvoorbeeld om oude navigatie- of communicatiesystemen.

Mocht je een webshopbestelling afhalen bij een vestiging, dan kun je je oude elektrische of elektronische apparaat daar inleveren.

Het is ook mogelijk om je oude apparaten op de bestaande inleverpunten in te leveren of om de apparaten af te geven bij de gemeentelijke afvalstraat.

Retourneren / Ruilen

Bestellingen bij MotoPort Europe BV hebben een bedenktijd van 100 dagen, deze start de dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld.

Wanneer je niet tevreden bent over het artikel, dan kun je het binnen de zichttermijn retourneren. Ook actieartikelen en artikelen uit de opruiming kun je binnen de zichttermijn retourneren, tenzij anders vermeld.
Bij retournering zal het voor het product betaalde bedrag en de verzendkosten terugbetaald worden, dit uitsluitend wanneer verzendkosten voor de bestelde artikelen betaald zijn (van toepassing voor orders < € 30,-).

Het retourneren van producten dient op de volgende manier te gebeuren:

  • Binnen 100 dagen na ontvangst terugsturen, of aangeven dat je van de koop wilt afzien. Na die melding heb je nog14 dagen om het product terug te sturen.
  • In originele verpakking (indien mogelijk), onbeschadigd, ongebruikt en compleet (passen van kleding wordt niet gezien als gebruikt). Makkelijk kopieerbare producten (zoals DVD, CD) kunnen allen geretourneert worden als de verzegeling nog in tact is. Maatwerk is uitgesloten.
  • Producten kunnen via een DHL servicepunt of PostNL punt geretourneerd worden. Ook kun je naar het door jou opgegeven servicepunt gaan om het product te ruilen. Je dient dan alle documenten en verpakkingen mee te nemen, anders kan een servicepunt een artikel niet ruilen of retour nemen.
  • Retour- en garantiepakketten dienen gefrankeerd teruggestuurd te worden. De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de consument.
  • Ruiling bij een vestiging is uitsluitend mogelijk tegen artikelen van minimaal het zelfde aankoopbedrag. Servicepunten geven geen geld retour. Indien toch gekozen wordt voor een goedkoper artikel, dan dient dat volledig afgerekend te worden. Het artikel met de hogere verkoopprijs kan naar het hieronder vermelde retouradres teruggestuurd worden. Geld zal dan via de webshop terugbetaald worden.
  • Bij iedere bestelling die via de website geplaatst wordt, wordt een retourformulier gevoegd. Voeg altijd het retourformulier en de pakbon bij je retourartikel, inclusief opgave van de reden van het retourneren (niet verplicht).
  • Zo snel mogelijk en uiterlijk binnen uiterlijk 14 dagen na ontbinding krijg je het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending van ons terug (dit als verzendkosten betaald zijn).
  • Ruilen bij MotoPort Europe kan 1 keer kosteloos. Bij een 2e ruiling of retournering zal een bijdrage in de retourverzendkosten berekend worden.
  • MotoPort kan een schadevergoeding in rekening brengen indien consument meer gedaan heeft dan nodig is om het product te beoordelen.

Retouren en ruilingen kunnen ingestuurd worden naar:

MotoPort Europe BV

De Amert 704
5462 GH Veghel

Het retourformulier kan hier gedownload worden. Let op! Dit formulier is alleen geldig voor aankopen gedaan in de webshop. Aankopen gedaan bij de MotoPort vestigingen kunnen ook alleen maar in de vestiging geruild en/of geretourneerd worden.

Garantieprocedure

Op de via de webshop geleverde artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er in redelijkheid van mag verwachten. Voldoet een product niet, dan heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Bij een defect aan het geleverde product/de geleverde producten kun je deze rechtstreeks retour sturen naar MotoPort Europe BV op bovenstaand adres, gebruikmakend van het retourformulier. Ook kun je je wenden tot een van de vestigingen/servicepunten van MotoPort in Nederland. Zorg er dan voor dat je je (kopie-) factuur of bankafschrift waarop de betaling staat kunt overleggen.

Uiteraard kun je je bij de vestigingen van MotoPort te allen tijden melden voor een professioneel advies over het door jou gekochte product.

Klachtenprocedure

Producten van de webshop worden geleverd door MotoPort Europe BV. Mocht je ontevreden zijn over een product of over de dienstverlening van MotoPort Europe, dan kun je contact opnemen met MotoPort Europe door een e-mailbericht te sturen, je ontvangt dan zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie. Ook kun je telefonish contact opnemen op 0413-385 850 (ma t/m vr 09.00 - 16.30 uur).

Ook kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Zie hiervoor www.sgc.nl. In geval van een klacht/geschil kun je ook terecht kan bij http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Mocht je vraag met deze informatie nog niet beantwoord zijn, laat het ons dan even weten. Stuur een e-mailbericht of bel +31 (0) 413-385850.