MotoPort Webshop
Retourneren / Ruilen
LET OP! Onderstaande formulieren en voorwaarden zijn alleen geldig voor aankopen gedaan in de webshop. Aankopen gedaan bij de MotoPort vestiging kunnen ook alleen maar in de vestiging geruild en/of geretourneerd worden.
Download retourformulier webshop
Bestellingen bij MotoPort Europe BV hebben een zichttermijn van 100 dagen, deze start de dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld.
Wanneer je niet tevreden bent over het artikel, dan kun je het binnen de zichttermijn retourneren. Ook actieartikelen en artikelen uit de opruiming kun je binnen de zichttermijn retourneren.
Bij retournering zal het voor het product betaalde bedrag en de verzendkosten terugbetaald worden, dit uitsluitend wanneer verzendkosten voor de bestelde artikelen betaald zijn (van toepassing voor orders < € 30,-). Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Het retourneren van producten dient op de volgende manier te gebeuren:
- Binnen 100 dagen na ontvangst terugsturen, of aangeven dat je van de koop wilt afzien. Na die melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
- In de originele verpakking (indien mogelijk), schoon, onbeschadigd, ongebruikt en compleet (passen van kleding wordt niet gezien als gebruikt). Makkelijk kopieerbare producten (zoals DVD's en CD's) kunnen alleen geretourneerd worden als de verzegeling nog in tact is. Maatwerk is uitgesloten.
- Producten kunnen geretourneerd worden door ze te sturen naar MotoPort Europe BV, De Amert 704, 5462 GH te Veghel. Ook kun je naar het door jou opgegeven servicepunt gaan om het product te ruilen of in te leveren als retour. Je dient dan alle documenten en verpakkingen mee te nemen, anders kan een servicepunt een artikel niet ruilen of retour nemen.
- Ruiling bij een vestiging is uitsluitend mogelijk tegen artikelen van minimaal het zelfde aankoopbedrag. Servicepunten geven geen geld retour. Indien toch gekozen wordt voor een goedkoper artikel, dan dient dat volledig afgerekend te worden. Het artikel met de hogere verkoopprijs kan naar het hieronder vermelde retouradres teruggestuurd worden. Geld zal dan via de webshop terugbetaald worden.
- Download hier het retourformulier voor webshop. Voeg altijd het retourformulier en de pakbon bij je retourartikel, inclusief opgave van de reden van het retourneren (niet verplicht)
- Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
- Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend*- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd."
*Let op! Dit alleen wanneer verzendkosten betaald zijn. - Retour- en garantiepakketten dienen gefrankeerd teruggestuurd te worden. De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant.
- Ruilen bij MotoPort Europe kan 1 keer kosteloos. Bij een 2e ruiling of retournering zal een bijdrage in de retourverzendkosten berekend worden.
- MotoPort kan een schadevergoeding in rekening brengen indien consument meer gedaan heeft dan nodig is om het product te beoordelen.