Waarom Mikaldor uitlaatklemmen?

Een uitlaatklem wordt gebruikt om uitlaatbochten, catalysotors en einddempers. Origineel natuurlijk op je motor gemonteerd maar als je een kleine aanpassing wil doen aan je systeem heb je vaak een nieuwe nodig. Ze zijn er in verschillende kleuren en maten, vaak worden er bij een nieuwe uitlaat ook direct uitlaatklemmen meegeleverd. Zeker bij de grote merken als Akrapovic en Scorpion uitlaten. Mocht dat niet zo zijn dan heb je Mikalor! Het merk bij uitstek voor al je uitlaatklemmen sinds 1943 produceren zij al een groot assortiment aan klemmen vanuit de fabriek in Barcelona. Natuurlijk is het productieproces van deze slangklemmen ISO9001 en ISO14001 gecertificeerd.

Verschillende soorten

Hieronder een overzicht met kwaliteitscoderingen:

W1:  Alle delen van de uitlaatklem zijn gemaakt van verzinkt staal | Overzicht druk en maatvoering
W2: De band en klemhuis zijn van chroomstaal AISI430 en de schoef (bout) is gemaakt van verzinkt staal | Overzicht druk en maatvoering
W3: Alle delen van de uitlaatklem zijn van chroomstaal AISI430.
W4: De uitlaatklem is gemaakt van roestvaststaal. RVS A2 met AISI304. | Overzicht druk en maatvoering
W5: Uitlaatklem is gemaakt van roestvaststaal. RVS A4 met RVS316.

Perfect voor motorfietsen

Het ontwerp van de uitlaatklemmen is dusdanig doorontwikkeld dat het perfect is voor toepassingen op de motorfiets. De laspunten zijn aan beide banduiteinden waardoor het garandeert voor een perfecte hechting staat op de slang. Door de hoge weerstand bout in de klem kan er extra kracht op vrijkomen zonder enkele beweging. Ook zijn de bandranden afgeschuind zodat ze geen beschadigingen aanbrengen. Ook zijn de klemmen gemarkeerd zodat je direct ziet dat het een echte Mikalor is en welke kwaliteit er is gebruikt.